.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجرای طرح باروری ابرها در مازندران

معاون وزیر نیرو در امور آب گفت: به منظور مقابله با کم آبی در مازندران، اجرای طرح باروری ابرها پیشنهاد می شود.

محمد رضا عطارزاده در جلسه بررسی مشکلات آب مازندران در حوزه شهری و روستایی در استانداری مازندران اظهار داشت: بارور شدن ابر با توجه به شرایط آب و هوایی مازندران و گیلان امکان پذیر است و می تواند حداقل 10 تا 15 درصد بارش باران، کم آبی این استان ها را جبران کند.
وی با بیان اینکه مازندران از جمله استان هایی است که دارای منابع آبی است و از مشکل کم آبی رنج می برد، ادامه داد: وزارت نیرو اکنون ساخت سدهای جدید از جمله هراز، البرز و سدهای کوچک را در دست ساخت دارد که می توان با افتتاح از آنها بخش زیادی از مشکل کم آبی استان را کاهش داد.

معاون وزیرنیرو در امور آب با بیان اینکه یکی از بحث های مهم حوزه آبی کشور، تأمین منابع مالی است، گفت: تلاش می کنیم با فروش اوراق مشارکت و تأمین منابع مالی مورد نیاز، بستر لازم را جهت اجرا و سرعت بخشیدن به طرح های آبی کشور فراهم کنیم.

معاون وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو امسال950 میلیارد ریال اوراق مشارکت را برای سرعت بخشیدن به طرح های آبی کشور اختصاص خواهد داد.

عطارزاده در خصوص مشکلات تاخیر در اختصاص وام های بانک توسعه اسلامی برای تکمیل فاضلاب شهرهای مازندران که از سوی مدیر عامل شرکت آبفای مازندران مطرح شده بود، گفت: مشکلی برای پرداخت وام مورد نظر به مازندران وجود ندارد و با گشایش حساب خارجی توسط پیمانکاران فاضلاب شهری درمازندران این مشکل رفع خواهد شد.

وی تاخیر دراختصاص منابع مالی در سال 90 را ازمشکلات موجود وزارت نیرو اعلام کرد وادامه داد: از سویی میزان گردش مالی در صنعت آب و برق کشور وجود ندارد و این وزارتخانه به دنبال فاینانس خارجی برای تکمیل طرح ها است.

فروش اوراق مشارکت برای جرای طرحهای آبی مازندران

استاندارمازندران در این نشست از معاون وزیر نیرو خواست برای تسریع در طولانی شدن زمان اجرای پروژه های آبی مازندران از طریق واگذاری سهام و اوراق مشارکت اقدام کند.

سیدعلی اکبرطاهایی گفت: مازندران ازجمله استانهایی است که به علت گردشگر پذیر بودن در همه ایام سال منابع آبی آن در سالهای اخیر با کاهش شدیدی مواجه شده وزارت نیرو باید دراین خصوص در تخصیص اعتبارات به مازندران نگاه ملی داشته باشد.
وی افزود: فرسودگی وهدر رفت دربخش آب وبرق مازندران از مشکلات جدی دراین استان تبدیل شده و کمبود منابع آب های زیرزمینی در سالهای اخیرمشکلات استان را در سالهای اخیر بیشترازگذشته کرده است.

استاندارمازندران، قالب فعالیت در این استان را کشاورزی و آب را ازجمله نیازهای حیاتی دانست و اضافه کرد: می توان به اختصاص اعتبارهای ملی حجم ظرفیت آب بندانهای استان را از 300 هزار مترمکعب فعلی به بیش از 400 هزار هکتار افزایش داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.03 seconds.